דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


העונה החמה של דוד השמש 

מאת    [ 22/08/2011 ]

מילים במאמר: 442   [ נצפה 1879 פעמים ]

הקיץ הוא לא רק עונת המדוזות והחמסינים. הקיץ הוא גם העונה שבה עולים הביקושים למוצרים ולשירותים עונתיים רבים: החל מגלידות ושלגונים וכלה בשירותי התקנת מזגנים. ואף על פי שבימים כה לוהטים רובנו לא זקוקים ליותר מדי מים חמים, הקיץ הוא גם ה"עונה החמה" (תרתי משמע) של דודי השמש. כי בקיץ, יותר מתמיד, אנשים מעוניינים לנצל את יתרונותיה של השמש לטובת חיסכון בכסף, ולכן זקוקים לדוד שמש שיספק להם מים חמים וזמינים לשימוש ללא כל עלות.

 

דוד שמש – חיסכון שמורגש מיד

מי מאיתנו לא היה רוצה לחסוך כמה עשרות שקלים מדי חודש? מי מאיתנו לא היה מוכן לרכוש מוצר שיצמצם את צריכת החשמל שלו בעשרות אחוזים בשנה, ויגרום לו לחסוך בהוצאותיו? מכיוון שחיסכון כספי הוא משאת ליבו של כל אחד מאיתנו, אין זה מפתיע לגלות שהביקוש לדודי שמש עולה דווקא בקיץ.

בחורף, כולנו רגילים לעובדה שכדי ליהנות ממים חמים עלינו להדליק את הבויילר ולהמתין עד שמאיץ החום החשמלי יחמם את המים הדרושים לנו. כי בחורף, כך יודעים כולם, חימום מים עולה כסף, גם עבור מי שיש לו דוד שמש. לעומת זאת, בקיץ יש לנו את האפשרות הנדירה לקבל דבר מה בחינם – מים חמים. המים אמנם עולים לנו כסף (ולא מעט, אם יורשה להוסיף), אך חימומם לא יעלה לנו ולו שקל אחר אם יהיה ברשותנו דוד שמש.

לכן, בתקופת הקיץ, כל מי שאין לו דוד שמש או דוד השמש הישן שלו מקולקל, ממהר לרכוש ולהתקין חדש. כי כשכולם מסביב נהנים ממים חמים ללא עלות, למה שהם יהיו ה"פראיירים" היחידים שעוד ממשיכים לשלם לחברת החשמל עבור חימום המים? ובקיץ, כשחשבון החשמל ממילא מרקיע שחקים (בגלל השימוש המרובה במזגנים), אין זה פלא שדווקא אז אנשים רוצים לחסוך בכל מה שרק ניתן, ומעוניינים בדוד שמש שיאפשר להם להרגיש את החיסכון בכיס באופן מיידי.

 

דוד שמש – לא רק לכיסך, אלא גם לסביבתך

הביקוש לדודי שמש עולה לא רק בגלל הרצון לחסוך בכסף. בתקופה האחרונה, עם התחזקות המגמה הירוקה והדאגה לאיכות הסביבה, אנשים רבים מאמצים אורח חיים ירוק, במסגרתו הם משתדלים לצמצם את צריכת האנרגיה שלהם למינימום ההכרחי כדי לא להגביר את הזיהום הסביבתי. שימוש בדוד שמש הוא אחת הדרכים להשגת מטרה זו.

דודי שמש מאפשרים לנו לנצל את האנרגיה הסולרית לטובת חימום מים, בתהליך הפקת אנרגיה "ירוק" לחלוטין ונטול מזהמים. קולטי השמש המותקנים על גג הבית קולטים את קרני השמש ומחממים באמצעותם את המים שבדוד, כל זאת ללא פליטת מזהמים לאוויר. בכך הם משמשים כתחליף "ירוק" להפקת חשמל בתחנות הכוח הפחמיות – תהליך שבמסגרתו נפלטים לאוויר גזי חממה (כמו CO2) התורמים לאפקט ההתחממות הגלובלי.

לכן, ככל שיותר ויותר אנשים ישתמשו בדודי שמש לאורך זמן רב יותר, כך הביקוש לחשמל יקטן, וכפועל יוצא גם הזיהום הסביבתי יפחת. וכשיותר ויותר אנשים מאמצים אורח חיים ירוק, גם הביקוש לדודי שמש גדל. 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב